Durant la campanya electoral de les municipals de 2023 els tres partits que vui overnen Girona eren partidaris de construir un pont sobre l’Onyar al carrer del Carme per unir Vista Alegre i Montilivi. Guanyem havia criticat Junts perquè no havia fet res; Esquerra va demanar a l’alcaldessa Madrenas que posés en marca el projecte, però va entrar al govern i no en va dir res més. Junts hi va passar de puntetes i en aquest ambient, el PSC s’ha quedat sol reivindicant aquesta obra i la construcció d’una pssera en condicion que unieixi Vila-roja i la Creueta.
A Girona hi ha dotze ponts i passeres que passen per sobre de l’Onyar. Els més coneguts són el pont de Pedra i el Pont de les Peixateries Velles, que també són els més fotografiats. El pont de Pedra es va inaugurar solemnement el 1856 amb el nom d’Isabel II. Formava part de la carretera de Madrid a França i es va construir amb diners del Govern espanyol a sobre d’un d’anterior del segle XV, també de pedra, que es coneixia com de sant Francesc. El pont de les Peixateries Velles és una construcció de 1877 encarregada a la companyia Gustave Eiffel de París, que en aquells temps construïa altres ponts en algunes línies ferroviàries de la península. Va costar 22.500 pessetes i va substituït una antiga passera de fusta que unia la Rambla amb el Mercadal.
A més d’aquests hi ha el pont d’en Gómez, que es coneixia com el de la Princesa o de la Creu Blanca i passa per sota d’un passatge de la casa Miquel Gómez i n’agafa el nom; el pont de Sant Agustí, que ve de l’antic convent de Sant Agustí que hi havia a la plaça de la Independència i que probablement va ser destruït desprès de l’ocupació francesa de principis del segle XIX; la passera de l’alferes Huarte, que es va batejar en record d’Hermógenes Huarte, mort ajudant els veïns atrapats a les zones properes durant l’aiguat de l’octubre de 1940; el pont de l’Areny, que comunica la plaça del Mercat amb el carrer del Carme i té l’origen a la passera que travessava l’areny de l’Onyar en el punt on acaba el carrer Albereda, avui tapat per la plaça Catalunya; la passera de Tomàs de Lorenzana que dóna continuïtat a aquest carrer fins al del Carme; la passera de la Font del Rei, que està tancada per patologies a l’estructura i no té data d’obertura; el pont de la Font del Rei, que connecta el tràfic entre el carrer del Carme i Emili Grahit i el pont de la GIV 6703 al parc científic. El planejament urbanístic de Girona preveu la construcció d’un pont nou sobre l’Onyar entre l’alçada del número 54 del carrer del Carme i l’últim tram del carrer d’Emili Grahit. Seria el que faria tretze.
El setembre de 2020, el PSC va presentar una proposta de reforma integral del carrer del Carme que incloïa una ampliació de voreres, ampliar l’enllumenat públic, habilitar un carril bici fins al sector est i construir el pont del carrer del Carme i hi afegia la construcció d’una passera per unir Vila-roja i la Creueta per substituir el passallis que fan servir els veïns des de fa dècades quan es desplacen d’una banda a l’altra. La idea del PSC era apropar el sector est a Girona i potenciar el carrer del Carme com un nou espai comercial sense tràfic. Era una voluntat que havien expressat altres grups polítics en diversos acords que s’havien aprovat a l’ajuntament.
. Gustave Eiffel